poniedziałek, 26 czerwca 2017

LAGcon + LAG Festival Cieszyn 2017r

Witajcie 😊!!

Ostatnie dni i tygodnie w Cieszynie są dość gorące. Nie tylko pod względem temperatur ale wydarzeń, które się dzieją.
Niestety przez wzgląd na moją pracę udawałam się z Franciem do Cieszyna tylko na wieczór. Były to jednak dwa miłe wieczory. Nie tylko spacer to tu czy tam ale ruszaliśmy tam, gdzie były umiejscowione punkty LAGcon'u.
LAG - Letnia Akademia Gier.

1. Punkt numer jeden był w LOTE ( Liceum Ogólnokształcące Towarzystwa Ewangelickiego).
To właśnie tutaj rozgrywał się LAGcon. - Konwent fantasy. Trwał w sobotę (24.06.2017r) od 10-22 a także następnego dnia od 10-14.
Troszkę szkoda bo w niedzielę nie udało się nam być gdyż do 15 byłam w pracy. W sobotę wpadliśmy tam na chwilkę.
Co było w tym miejscu ? 
Możliwość spędzenia czasu na gry, a dokładnie gry planszowe czy karciane. I oczywiście to nie są takie gry jak znany chińczyk czy Euro-biznesmen. To są gry które mają historię, w których coś się dzieje, są pionki-postacie.
Pamiętam jak kiedyś grałam ze znajomymi we Wrocławiu w  taką grę (ale nazwy nie pamiętam) i z tego co wiem cała rozgrywka trwała prawie UWAGA!!!! : 4 godziny!
Pokażę Wam coś na zdjęciach (nie są mojego autorstwa ale ściągnięte z neta):




Oraz z tego co czytaliśmy będąc na miejscu były panele/ bloki o różnej tematyce między innymi dla osób które są pierwszy raz na konvencie czy tam o strojach itp.  Gapa ze mnie, nie zrobiłam fotki i już nie pamiętam tematów. Niestety, Francia i mnie interesowały takie które były ehh ciut wcześniej. Nie wchodziliśmy więc do poszczególnych sal aby nie przeszkadzać.

2. Hala widowiskowo-sportowa w Cieszynie.
Pech chciał, że tam nawet za bardzo nie udało się nam zaglądnąć. A co tam było? 
Najpierw targi i prezentacje firm a później różne warsztaty oraz spotkania z ekspertami. Na koniec odbyło się wręczenie nagród: LAG GAME JAM; LAG Arena; Projekt dyplomowy; Najlepszy niezależny projekt oraz Nagroda Publiczności.

3. Dom Narodowy.
Tutaj odbywało się tworzenie modeli 3D na potrzeby gier wideo. Aby tam wejść wcześniej było trzeba się zapisać. Ilość miejsc była ograniczona.

4. Rynek w Cieszynie.
I tu mogę powiedzieć że działo się najwięcej i najdłużej. Mogliśmy sami uczestniczyć w wydarzeniach.
Po pierwsze Rynek Smaków czyli FOOD TRUCK (FB-klik). Jedzenie z różnych stron świata. Burgery z Belgii, Pizza z Włoch czy nawet inne cuda z Ameryki. Bud było chyba z dwanaście. A te mi się podobały:



A w jednej były oto takie cudeńka owoców oblanych czekoladą. Mniiammmmmmmm:



Na koniec posłuchaliśmy pięknego koncertu. Wystąpiła ORKIESTRA REPREZENTACYJNA STRAŻY GRANICZNEJ (FB-klik) wraz z CHÓREM UŚ - "HARMONIA".

plakat:

Na zakończenie posta wstawiam dwa filmiki (możecie posłuchać). Reszta pojawi się na moim kanale jak się ogarnę (klik).
Miłego słuchania:



Więcej o LAGcon'ie możecie się dowiedzieć tutaj:
oraz tu na FanPage na Fb:  LAGfestival.

miłych nocy
i dni
Sikoreczka

20 komentarzy:

  1. Fajnie, że chociaż przez dwa wieczory miło spędziłaś czas ze swoim Franiem.
    Uwielbiam owoce w czekoladzie. Zawsze kupuje na organizowanych imprezach.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucja.. palce lizać. Jedyny minus to ciepło, a raczej upał i wszystko się topiło i lepiło. Ale weekend udany.

      Usuń
  2. Niestety w Magica i inne karcianki już nie gram bo zaczelem wydawać kasę na bitewniaki
    W bitewniaki (Warhammer 40k orkami) już nie gram bo zaczłęczem wydawać kasę na Japońskie modele i figurki
    Na konwencie poza Białymstokiem nie było mnie już z 2 lata bo studia, praca i dom robią swoje z wolnym czasem.

    Ale jedno jest pewne, małe lokalne konwenty mają swój czar, ciesze się że dowiedziałem się i o tym Cieszyńskim

    Dziękuje
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiu, tak to jest czasu potem coraz mniej. Rodzina, obowiązki.
      Z Franciem (jeśli się uda) chcielibyśmy pojechać jeszcze w tym roku na Copernicon. Na pewno zawsze będzie Pyrkon obowiązkowy.
      Co do Cieszyna to był jeśli dobrze zrozumiałam to był pierwszy taki miniconvent LAGcon. Ale LAGcon Festival był 2gi raz. Będę przeszczęśliwa jak się okaże że LAGcon będzie już co roku. :)
      pozdrawiam.

      Usuń
    2. W sierpniu w Warszawie ma być zjazd figurkowców na ktory wybieram sie od lat i jakoś zawsze nie mam możliwości.
      Zobaczymy jak będzie z kasą bo trzeba AC i OC zaplacic.

      Usuń
    3. Rozumiem. Życzę powodzenia. Oby się udało.
      Też mam wielkie różne plany ale co z tego wyjdzie - czas okaże.

      Usuń
  3. Bardzo fajny post ;) Miło się go czytało :D Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. ach smakiem Azji bym nie pogardziła ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat tym razem minęliśmy ale następnym już nic mnie trzymać nie będzie to będę degustować.

      Usuń
  5. No! Mój Marcin byłby przeszczęśliwy, gdyby mógł wziąć udział w takiej imprezie! Jego klimaty :)

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu to zapraszam za rok w moje strony. Z Kłodzka autem macie tak około 3 godzin do nas. Wiem, bo sama bywałam w Kłodzku i pamiętam ile się jedzie. :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Nie moje klimaty ale super, że Tobie się udało załapać na te wieczory chociaż. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje klimaty :D i warto było pojechać i posłuchać, pooglądać chociaż na chwileczkę po całym dniu pracy. Oddech.

      Usuń
  7. O kurcze mega ciekawie to wyglada <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/06/white-outfit.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? a jeszcze lepiej się ogląda. :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Było fantastycznie :)
      zapraszamy za rok

      Usuń
  9. Widać, żeby było super. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się mi ze super to mało jeszcze powiedziane :-)

    OdpowiedzUsuń